Eén direct lijntje voor al uw HR-zaken
Ontdek hoe wij je van dienst kunnen zijn! Neem vrijblijvend contact met ons op voor gemak en efficiëntie in je personeelsbeheer. Wij geven ook advies op het gebied van HR en wet- en regelgeving en verzorgen de Horeca scholing voor je personeel. Sandsteps, één direct lijntje voor al je HR-zaken.
Adres
Javastraat 100 A
2585 AV 's-Gravenhage
Openingstijden
Maandag t/m zaterdag:
9:00 - 17:00
Contact
m. info@sandsteps.nl
t. 070-2170571
Veelgestelde vragen (FAQ)
Heb je vragen over Sandsteps? Hier vind je antwoorden op enkele van de meest gestelde vragen. Heeft u nog andere vragen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We staan klaar om u te helpen!
-
01. Hoe meld ik een nieuwe medewerker bij Sandsteps aan?
U kunt een nieuwe medewerker aanmelden d.m.v. de inschrijfwizard op de website
-
02. Welke CAO is van toepassing op mijn medewerkers?
Standaard hanteert Sandsteps de ABU-CAO. Tevens de eventueel te hanteren CAO van de opdrachtgever. De CAO is te vinden onder "documenten" en op www.abu.nl
-
03. Kan ik een lopend contract van een medewerker altijd omzetten naar een payroll overeenkomst?
Ja, u kunt een lopend contract voor bepaalde tijd van een medewerker omzetten naar een payroll overeenkomst van Sandsteps, mits er gelet wordt op de fasetelling van uw medewerker evenals de opgebouwde rechten. Dit laatste wordt namelijk meegenomen met het overzetten van de contracten.
-
04. Kan ik een medewerker die bij Sandsteps op de payroll staat in vaste dienst nemen?
Ja, u kunt een medewerker die bij Sandsteps op de payroll staat zelf in vaste dienst nemen. Dit kan op ieder gewenst moment en zonder kosten. Wel dient u bij het overnemen van een medewerker rekening te houden met de opgebouwde rechten van de medewerker. Zo kunt u een medewerker alleen een contract voor bepaalde tijd aanbieden, mits hij minder dan drie contracten via Sandsteps aangeboden heeft gekregen. Na drie contracten dient u namelijk uw medewerker een contract voor onbepaalde tijd aan te bieden.
-
05. Wat is de wijze van facturatie van Sandsteps?
De factuur wordt uiterlijk de vrijdag na uitbetaling van het salaris van de medewerker, per e-mail naar de opdrachtgever verstuurd.
-
06. Wie is mijn werkgever?
Sandsteps is uw juridische- en administratieve werkgever en draagt zorg voor de uitbetaling van uw salaris en opgebouwde reserveringen. De organisatie waar u de werkzaamheden voor verricht is de inlener. Deze partij is verantwoordelijk voor het inroosteren en dagelijks begeleiden van u op de werkvloer.
-
07. Mag ik aan het werk tijdens de inschrijvingsprocedure?
U mag pas aan het werk bij de inlenende organisatie als Sandsteps de volgende documenten van u heeft ontvangen:
- Een ondertekende payroll overeenkomst.
- Een compleet ingevuld inschrijfformulier.
- Een compleet ingevuld Model opgaaf van de Loonbelasting.
- Een kopie van een geldig legitimatiebewijs (ID bewijs voor- en achterkant).
Hier kunt u het juiste formulier van de Model opgaaf van de loonbelasting vinden evenals een inschrijfformulier. U kunt dit inschrijfformulier invullen indien u zich niet reeds elektronisch via de link "inschrijven" bij ons heeft ingeschreven.
-
08. Hoe lang is de verwerkingstijd van inschrijving tot verloning?
Sandsteps heeft voor de verwerking van uw inschrijving de volgende documenten nodig: een getekende payroll overeenkomst, inschrijfformulier, Model opgaaf van de loonbelasting, kopieën geldig legitimatiebewijs en bankpas. Zodra wij deze documenten in goede orde hebben ontvangen kunt u, nadat u aan het werk bent gegaan bij de inlenende organisatie, de uren declareren. Wij zullen uw declaratie op dinsdag en donderdag verwerken en indien mogelijk, verlonen.
-
09. Welk document wordt als een geldig legitimatiebewijs gezien?
Geldige legitimatiebewijzen voor medewerkers binnen de EU:
- Identiteitskaart (zowel kopie voor- als achterkant).
- Paspoort.
Geldige legitimatiebewijzen voor medewerkers buiten de EU:
- Paspoort met aantekening (vergunning tot verblijf).
- Verblijfsdocument van de vreemdelingendienst.
- Vluchtelingen paspoort.
- Toeristenkaart.
Let op: voor zowel medewerkers binnen als buiten de EU geldt dat een legitimatiebewijs niet verlopen mag zijn voor aanvang van de werkzaamheden. Daarnaast mogen medewerkers buiten de EU alleen werken indien zij in het bezit zijn van een tewerkstellingsvergunning waarop staat dat arbeid vrij is toegestaan.
-
10. Onder welke CAO val ik?
Sandsteps hanteert de ABU-CAO. Tevens de eventueel te hanteren CAO van de opdrachtgever. De ABU-CAO kunt u hier inzien / downloaden.