"Payroll is onmisbaar voor elke horecaondernemer!" • Bistro La Croute in Warmond
Hoe ben jij bij Sandsteps terechtgekomen?
Tien jaar geleden ben ik Bistro La Croute begonnen samen met mijn vrouw Kiki. Toen hebben we Sandsteps eigenlijk al vrij snel in de arm genomen. Ik kende Jan Willem al uit Den Haag. Ik kom daar zelf namelijk ook vandaan. Toen ik mijn restaurant begon, zat ik een beetje te hannesen met personeel.
Ik kreeg toen de tip om met een Payrollbedrijf samen te werken. Eerst begon ik bij een ander, maar al snel raakte ik met Jan Willem aan de praat. Hij had gewoon echt een veel scherpere prijs. Daarnaast is hij een fijne vent, dus dan gun je het iemand ook! En ja, onze samenwerking gaat goed, dus ik laat het lekker zo!
Hoeveel personeel staat er bij jou op de Payroll?
Zo'n 25 man. En dan heb ik nog wat vaste krachten. Maar ik denk er over na om die ook bij Sandsteps onder te brengen. Wel zo makkelijk!
Kun je ons iets vertellen over jullie zaken? Ja zeker, we zitten nu bij Bistro La Croute. Deze zaak hebben wij nu 10 jaar. En twee jaar geleden hebben we de zaak ernaast ook overgenomen. Deze heet nu Pizzeria Caruso. Bij beide zaken wordt eigenlijk alles klaargemaakt in de steenoven. Bij Bistro La Croute op de Franse manier, deze methode komt uit Corsica. En bij Pizzeria Caruso op de Italiaanse manier. Daar hebben we dus ook pizza. Maar als je bij het ene restaurant zit, kan je ook dingen bestellen van het andere restaurant. Wel zo lekker! Daarnaast zijn we ook nog bezig met een derde concept, hier verderop aan het water. Daar hopen we binnenkort de deuren te kunnen openen.
Wat is jullie Signature Dish?
Aan de Franse kant is dat wel echt het vlees. Wij hebben met onze steak ook een keer ‘Beste steak uit de Regio’ gewonnen.
Aan de Italiaanse kant is dit uiteraard de Pizza. Ik heb twee Italiaanse broers voor mij werken die echt een fantastisch familierecept voor pizzadeeg hebben meegebracht.
Zou je Payroll aanraden aan andere ondernemers?
Zeker! Payroll is wel echt heel handig, omdat je altijd precies inzichtelijk hebt wat je kwijt bent aan je personeel. Dat werkt heel lekker! En, als er iets aan de hand is, dan regelen jullie het. Dat ontzorgt een ondernemer enorm!
Zelf je personeelsadministratie doen werkt gewoon niet. Veel van onze krachten zijn parttimers. Dus als ik zelf al dat papier werk op me zou nemen, zou ik daar veel te veel tijd aan kwijt zijn.
Het personeelsbestand is zo veranderlijk. Daarom is het wat mij betreft echt wel onmisbaar om een met een Payrollbedrijf samen te werken. De vrijheid die een Payrollbedrijf biedt, heb je tegenwoordig wel echt nodig als horecaondernemer, vind ik.
Payroll is wat mij betreft echt een must voor elke horecaondernemer!
Personeelsadministratie is heel tijdrovend. Als ondernemer ben je altijd bezig met nieuwe ideeën; dat merk ik bij mezelf in ieder geval wel. Ik zeg altijd tegen mezelf: 'Het is nu genoeg', maar dan komen er toch weer mooie nieuwe kansen op mijn pad waar ik op wil inspelen. Kiki heeft dat ook. En ik denk dat wij daar niet de enige in zijn.
In dat geval is het wel lekker als er een externe partij achter je staat, die zorgt dat alles omtrent je personeel altijd goed geregeld is. Wat er ook veranderd in jouw bedrijf of omtrent de wet- en regelgeving.
- Eigenaar Arjen Kunkeler
Ben jij ook veel te veel tijd kwijt aan al je HR-Zaken?
Wij kunnen hier vandaag nog verandering in brengen!
Bel direct! dan kijken we samen hoe we het voor jou makkelijker kunnen maken!